همیشه در کلان شهرهای دنیا با مشکلات مختلفی از جمله آلودگی هوا و پراکندگی ذرات ریز مواجه هستیم که هر کدام از آنها به نوع خود باعث بیماری های مختلف می شود. یکی از راه هایی که می توانید در برابر آلایندگی و ذرات ریز مقابله کنید استفاده از ماسک حفاظتی ffp2 می باشد که می تواند تا میزان قابل توجهی از ورود این ذرات به داخل بدن از راه تنفس جلوگیری کند. امروزه صورت بندها به گونه ای عمل می کنند که قادر است میزان سلامتی شما را تا حد قابل قبولی تضمین کند. ماسک تنفسی ffp2 علاوه بر اینکه غلظت هوا را تا 10 برابر کاهش می دهد، همچنین می تواند در برابر ذرات ریز معلق هوا و ذرات روغنی از جمله پارافین مقاومت کند. ماسک فیلتردار دارای الیاف مصنوعی بوده که در چند لایه ساخته شده است و دارای ساختار مقاوم با فضایی بی عبور از ذرات معلق می باشد که تنها راه تنفس هنگام دم و باز دم سوپاپ هایی است که بر روی آن تعبیه شده است.

مدت زمان استفاده از ماسک ffp2

معمولا ماسک هایی که در کلاس ffp ساخته می شوند تحت لیسانس استاندارد EN149 اروپا می باشند که در حین استفاده باید به مدت زمان استفاده از آن دقت کنید. قبل از ادامه توضیحات باید به این نکته اشاره کنیم که صورت بند ffp2 یک بار مصرف می باشد این به معنای آن است که شما مجاز نیستید که از این ماسک بصورت مکرر استفاده کنید چون کارایی خود را پس از یک بازه زمانی مشخص از دست می دهد. به طور طبیعی صورت پوش ffp2 دارای یک طول عمر مشخصی است که این بازه زمانی پس از اولین استفاده قابل محاسبه می باشد.

مدت زمان استفاده از ماسک ffp2


موارد استفاده ماسک ffp2

ماسک فیلتردار ffp2 فقط برای مقابله با آلودگی و بیماری مورد استفاده قرار نمی گیرد، زیرا این صورت پوش به دلیل نوع ساختاری که دارد قادر است در انواع مشاغل که مستقیم با هوای آلوده و پر از گرد و غبار در ارتباط است مورد استفاده قرار بگیرید. با توجه به الیافی که در ساختار ffp2 استفاده شده است عملا می تواند در برابر انواع گازها مقاومت کند و به کمک فیلتر آن می توانید هوای تسبتا سالم تری تنفس کنید. توجه داشته باشید در حین استفاده از صورت پوش فیلتردار به طور کامل اجزای صورت شما را می پوشاند که این نواحی مستقیما با مجرای تنفس شما در ارتباط است.

نوشتن دیدگاه