کپسول آتش نشانی مناسب منزل

پرداختن به موضوع کپسول آتش نشانی مناسب منزل، نیازمند کسب آگاهی در خصوص انواع خاموش‌کننده‌‌هاست از آن جایی که ممکن است آتش‌سوزی بنا به دلایل متفاوتی رخ بدهد، کپسول‌ها نیز فراخور توجه به همین نکته تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند. متاسفانه هر ساله شاهد موارد بیشمار آتش‌سوزی هستیم که به دلیل غفلت و یا عدم آگاهی از نحوه‌ی مقابله با آن ها، افراد را متحمل خسارات جبران‌ناپذیری کرده اند.
بدون شک یکی از لوازم ایمنی مورد نیاز در هر خانه‌ای، کپسول مناسب با محیط آن است. همان گونه که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، ممکن است آتش‌سوزی بنا به دلایل مختلفی رخ بدهد بنابراین کپسول‌ها نیز با متریال متفاوتی پر شده و دارای طبقه‌بندی مصرفی می‌باشند در این خصوص همواره باید به خاطر داشت که عدم استفاده‌ی نادرست از خاموش‌کننده‌ها نیز نه تنها اثربخش نبوده، بلکه خود دارای پیامدهای بسیاری‌ست که کسب آگاهی درست در خصوص کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل، می‌تواند از شدت آن بکاهد. خاموش‌کننده‌های مخصوص محیط خانه در سایز، نوع، و کارایی‌های متفاوتی روانه‌ی بازار شده‌اند تا به سهولت کار در حین اطفاء حریق کمک کنند. در ادامه‌ی این مطلب با معرفی رایج ترین آن ها همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تخصصی تر در مورد کپسول آتش نشانی مناسب خودرو، منزل و ... با کارشناسان ایمن پیشتاز تماس حاصل نمایید.

 کپسول آتش نشانی مناسب برای خانه

بررسی انواع کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل 

خاموش‌کننده‌ها به جهت دلایل ایجاد آتش‌سوزی‌هایی که بروز آن ها در فضای خانه محتمل است دارای دسته‌بندی‌های متفاوتی نیز می‌باشند. سعی ما در مطلب جاری بر این است که انواع کپسول‌ آتش نشانی را بررسی کرده و در ادامه به این نکته که کدام یک برای اطفاء حریق در منزل مناسب است، بپردازیم البته بی‌شک پس از مطالعه‌ی مطلب جاری، قادر خواهید بود تا با آگاهی کامل‌تری به انتخاب کپسول مناسب بپردازید.

  • برای شروع مبحث بررسی کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل، می‌توان به مدل فوم و کف اشاره کرد. این مدل خاموش‌کننده‌ها می‌توانند در موارد گسترده‌ای به اطفاء حریق کمک کنند و دامنه‌ی خدمات‌رسانی آن ها، متنوع است. تنها نکته‌ای که هنگام استفاده از کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل و کف و فوم ملزم به رعایت کردنش هستید، عدم به‌کارگیری آن ها در حریق ناشی از برق می‌باشد به طور کلی توصیه می‌شود که در صورت استفاده از این مدل، آن ها را هرگز به سمت وسایل برقی نگیرید چرا که واکنش این مواد با جریان برق نه تنها به اطفاء حریق کمک نمی‌کند، بله می‌تواند تا حد بسیار بالایی ضرر آفرین نیز باشد.
  • مورد بعدی در خصوص انواع کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل، مدل پودری این وسیله می‌باشد. مهار کردن منبع آتش به وسیله‌ی پودر بسیار راحت تر از انواع دیگر است چرا که کلاس این گونه خاموش‌کننده ها از نوع A, B و C می‌باشد که موارد متنوعی از آتش سوزی را در بر می‌گیرند البته همواره توصیه شده‌است که از این مدل در مکان‌های بسته استفاده نشود چرا که پاک کردن محتویات آن پس از به انجام رساندن عملیات اطفاء حریق بسیار مشکل بوده و همچنین غلظت آن می‌تواند باعث بروز کاهش دید در شرایط اضطراری شود بنابراین بهتر است که از مدل پودری در مکان‌های مسقف منازل مسکونی استفاده نکنید.

بررسی انواع مختلف کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل   

  • کپسول آتش‌نشانی گازی، مدل دیگری‌‌ست که به دلیل کاهش اکسیژن محل آتش‌سوزی، به خفه کردن حریق کمک زیادی می‌کند البته درست است که این مدل برای استفاده در منزل بسیار مناسب است، اما هنگام تخلیه ی آن ها، حتما توجه داشته باشید که دست خود را از محل خروج گاز، دور نگهدارید چرا که سرد بودن بیش از حد آن می‌تواند برای شما مشکل آفرین باشد در عوض استفاده از این گونه کپسول ها آثار چندانی را از خود بجا نگذاشته و به نسبت دیگر موارد، اطفاء حریق تمیز تری را در منزل رقم خواهند زد.
  • به عنوان مدل پایانی در بررسی انواع کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل، باید به خاموش‌کننده‌های آبی اشاره کرد. محتویات این گونه کپسول‌ها شامل ترکیبی از آب غنی‌ شده به همراه مواد افزودنی می‌باشد. نکته‌ی مهمی که در خصوص استفاده از کپسول آتش نشانی آب و گاز حائز اهمیت است، ایجاد حساسیت پوستی پس از مصرف می‌باشد لذا به کارگیری مستقیم آن بر روی افراد و همچنین محیط‌هایی نظیر منازل که محل زندگی انسان‌هاست می‌تواند خطر آفرین باشد بنابراین در هنگام استفاده از مدل آبی به نکات گفته شده توجه کنید، تا در نتیجه شاهد اطفاء حریق موفق آمیزی بوده و ناخواسته جان خود و اطرافیانتان را با خطرات دیگری تهدید نکنید.

بررسی انواع کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل

بررسی انواع کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل با توجه به نقاط مختلف خانه‌های مسکونی

خانه‌های مسکونی دارای بخش‌های مختلفی می‌باشند همین موضوع شما را ملزم می کند تا به کسب آگاهی در ارتباط با نکاتی بپردازید که نحوه‌ی برخورد با کپسول‌ها را در بر گرفته‌است. ان بخش از خانه که ممکن استبیشتر در معرض خطر آتش سوزی باشد، آشپزخانه است. بنابراین باید گفت که بهترین کپسول آتش‌نشانی مناسب منزل، مخصوصا قسمت آشپزخانه، مدلی است که از مواد شیمیایی نظیر بی‌کربنات پتاسیم پر شده باشد چراکه این ماده در صورت قرارگیری در معرض حرارت، به دی‌اکسید کربن تبدیل خواهد شد. قسمت‌های دیگر منزل نظیر اتاق‌خواب و یا سالن پذیرایی نیز به علت برخورداری از صنایع مختلف چوب در صورت آتش سوزی نیازمند استفاده از این گونه کپسول‌های آتش‌نشانی می‌باشد.

نوشتن دیدگاه