محل نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

یکی از خطرناک ترین وضعیت هایی که ممکن است که در رانندگی با آن مواجه شوید آتش سوزی خودرو است که باید حتما توانایی مقابله با آن را داشته باشید تا بتوانید از جان و مال خود به درستی محافظت کنید.
در ادامه همین مطلب با هم به سراغ این موضوع می رویم که محل مناسب برای قرار دادن کپسول آتشنشانی در خودرو کجاست.

اصول اولیه برای قرار دادن کپسول آتشنشانی در خودرو

اول از همه شما باید به یاد داشته باشید که کپسول آتش نشانی شما باید به اندازه ای در حدود کمتر از یک دست از شما فاصله داشته باشد. چرا که اگر در یک حادثه در ماشین خود گیر افتادید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. همچنین شما می توانید کپسول آتشنشانی را زیر صندلی شاگرد و یا زیر داشبورد بگذارید تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید.

شما می توانید برای ایمنی بیشتر از یک کپسول آتشنشانی کوچک که فضای کمی هم اشغال می کند در قسمت سرنشین های ماشین قرار دهید و یک کپسول آتشنشانی دوم نیز در صندوق عقب خودرو خود قرار دهید تا بتوانید در شرایط مختلف با آتش سوزی های مختلف واکنش های درستی نشان دهید.

اصول اولیه برای قرار دادن کپسول آتشنشانی در خودرو

زمانی که کپسول آتش نشانی مورد نظر خود را در خودرو قرار می دهید باید به یاد داشته باشید که بقیه سر نشین های خودرو شما بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. این موضوع در شرایطی که شما وضعیت خوبی ندارید، ولی سایر سرنشین ها می توانند به شما کمک کنند ممکن است نجات دهنده جان شما باشد!
 به طور کلی می توان گفت یک کپسول آتشنشانی پودر و گاز معمولی کوچک می تواند برای شما بسیار مفید و کارآمد باشد و به راحتی و بدون هیچ عملیات اضافی مانند سوراخ کاری و... محل مناسبی برای قرار دادن کپسول آتشنشانی پیدا کنید.

نگهدارنده ی کپسول آتشنشانی خودرو

برای جلوگیری از جابجایی یا آسیب دیدن کپسول های آتش نشانی، باید آنها را به وسیله ی نگهدارنده های مناسب محکم و نصب کرد. نگهدارنده کپسول آتش نشانی خودرو یک ابزار ضروری برای قرارگیری درون انواع اتومبیل است که با توجه به اهمیت آن باید دارای یکسری ویژگی هایی باشد. نگهدارنده به راحتی به جلو یا عقب ریل های صندلی راننده یا صندلی مسافر اکثر وسایل نقلیه مدرن متصل می شود و با استفاده از پیچ های تعبیه شده محکم می گردد.

نوشتن دیدگاه