نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش نشانی چیست

حادثه خبر نمی‌کند، جمله‌ی معروفی‌ست که حتما به گوش شما نیز آشنا می‌باشد. همه‌ی ما می‌دانیم که در صورت بروز آتش‌سوزی، آشنایی با انواع خاموش‌کننده‌ها می‌تواند تا حد بسیاری از بروز صدمات احتمالی جلو‌گیری کند اما نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست؟ بی‌شک چگونگی استفاده از این وسیله نیازمند کسب آگاهی کافی‌ست. این موضوع به شما کمک می‌کند که در صورت بروز آتش‌‌سوزی بتوانید به خوبی از خود و اطرافیانتان محافظت کنید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده لیست قیمت کپسول آتش نشانی به سایت ایمن پیشتاز مراجعه کنید.

نخستین کار در استفاده از کپسول های آتش‌نشانی

نخستین کار برای استفاده از کپسول های آتش‌نشانی

نخستین مساله در خصوص استفاده از انواع کپسول آتش نشانی استفاده از استراتژی PASS می‌باشد. این عمل بر روی انواع کپسول‌ها به یک شکل انجام گرفته و در صورت فراگیری صحیح روند آن، می‌توانید با سرعت هرچه تمام‌تر به اطفاء حریق بپردازید. ما با توضیحات ارائه شده در ادامه‌ی این مطلب از سایت ایمن پیشتاز به شما کمک می‌کنیم که به درستی دریابید، نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست. هر خاموش‌کننده‌ای دارای یک پین می‌باشد که در دسته‌ی آن تعبیه شده است و باعث می‌شود کپسول در مواقع غیر ضروری تخلیه نشود. اولین برخورد شما در صورت مشاهده‌ی حریق، این است که با گرفتن حلقه، پین کپسول را بکشید و آن را آزاد سازید در این مرحله کپسول آماده‌ی تخلیه‌شدن خواهد بود پس حتما اطمینان حاصل کنید که فرآیند آن به درستی انجام گرفته باشد. در قدم بعدی باید دستگاه را طوری نگه‌دارید که نازل آن از شما دور باشد. سپس شلنگ خاموش‌کننده را به سمت حریق بگیرید و در همین حین بر روی اهرم نیز فشار وارد کنید. برای انجام این کار کافی است که با یک دست اهرم را گرفته و با دست دیگر شلنگ را هدایت کنید و حتما دقت داشته باشید که آن را مستقیما به سمت پایین آتش گرفته‌اید، توجه به این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با رعایت نکردن آن عمل اطفاء حریق ناموفق خواهد بود لذا همواره به یاد داشته باشید که هدف قرار دادن شعله‌ها اهمیتی ندارد بلکه ریشه‌‌کن کردن آن مهم است بنابراین برای این که به خوبی دریابید نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست، ابتدا لازم است که سوخت آتش را مورد هدف قرار دهید در همین راستا باید گفت که اگر کپسول اتش‌نشانی شما از نوع دی‌اکسید کربن است، حتما دستتان را از محل تخلیه‌ی آن دور نگه‌دارید. همانگونه که مشاهده کردید دانستن این که نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست کار دشواری نمی‌باشد و هرکسی می‌تواند با فراگرفتن آن به آسانی از گسترش حریق در مواقع اضطراری جلوگیری کند.

نخستین کار برای استفاده از کپسول های آتش‌نشانی  

بررسی استراتژی PASS در راستای این نکته که نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که علت نام‌گذاری این فرآیند چیست و چرا از آن تحت عنوان استراتژی PASS یاد می‌شود در این خصوص باید گفت که این عنوان در واقع خلاصه‌ای از مجموعه اقدامات لازم در مقابله با آتش‌سوزی به وسیله‌ی انواع کپسول‌ها می‌باشد که در ادامه‌ی این مطلب به شرح آن پرداخته شده است. با ما همراه باشید. در شرایط اضطراری به جهت اعمال فشار روانی، طبیعی است که در انجام اقدامات لازم سردرگم شویم. این کلمه در چنین مواقعی به عنوان یک حرف رمز، جهت یادآوری مراحل استفاده از کپسول عمل می‌کند. بی‌شک دریافتن علت چنین نام گذاری به فهمیدن این نکته که نخستین کار برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی چیست؟ کمک می‌کند.

  • همانگونه که مشاهده می‌کنید حرف اول این کلمه با p آغاز می‌شود که نمایانگر پین بر روی دسته‌ی کپسول آتش‌نشانی است.
  • حرف دوم یعنی A نیز اشاره به نازل تعبیه شده در قسمت شلنگ داشته و یادآور این نکته است که آن را به سمت قسمت پایینی آتش و محل سوخت قرار دهید.
  • حرف بعدی که S می‌باشد، اشاره به این نکته دارد که با فشار بر روی اهرم به تخلیه‌ی دستگاه کمک کنید.
  • همچنین S دوم نیز به شما می‌گوید که نازل را به جلو و عقب کشیده و کپسول را به سمت پایه‌ی آتش نگه دارید. سپس با حرکت دادن آن از طرفی به طرف دیگر به اطفاء حریق بپردازید.
نوشتن دیدگاه